Landman Adam (1902-1969)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księbozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Landman Adam (1902-1969)
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(207)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(182)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(161)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(160)
Jachowicz Stanisław
(159)
Roberts Nora (1950- )
(155)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław (1847-1912)
(131)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Zarawska Patrycja
(128)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(123)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(121)
Czechowicz Józef
(119)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(113)
Steel Danielle
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Rzehak Wojciech
(98)
Lenin Włodzimierz Iljicz (1870-1924)
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Popławska Anna
(95)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Włodarczyk Barbara
(89)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Ławnicki Lucjan
(87)
Asnyk Adam
(86)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(86)
Ludwikowska Jolanta
(85)
Shakespeare William (1564-1616)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Tuwim Julian (1894-1953)
(82)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(81)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Masterton Graham (1946- )
(77)
Mróz Remigiusz (1987- )
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Supeł Barbara
(75)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Michalak Katarzyna (1969- )
(73)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(71)
King Stephen
(71)
Polkowski Andrzej
(71)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(70)
Syrokomla Władysław
(70)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(69)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Szulc Andrzej
(69)
Conrad Joseph (1857-1924)
(68)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(68)
Mazan Maciejka
(67)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(67)
Głowińska Anita
(66)
Lem Stanisław (1921-2006)
(66)
Sparks Nicholas (1965- )
(66)
Drewnowski Jacek (1974- )
(65)
Lange Antoni
(65)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(65)
Christie Agatha (1890-1976)
(64)
Ross Tony
(64)
Polak Grzegorz
(63)
Fleszarowa-Muskat Stanisława (1919-1989)
(62)
Spirydowicz Ewa
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Skowrońska Emilia
(60)
Adamus-Ludwikowska Jolanta
(59)
Chotomska Wanda
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Grisham John (1955- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Filozofia
(2)
Świadomość
(2)
Estetyka
(1)
Piękno
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej. Wielcy Filozofowie ; 17)
Tytuł oryginału: "Die Phänomenologie des Geistes".
Fenomenologia ducha Hegla jest jednym z najsłynniejszych dzieł w całej europejskiej historii filozofii. Jest to dzieło zdumiewające swą oryginalnością. Hegel wychodzi w nim wielorako poza koleiny, którymi posuwała się do tej pory myśl filozoficzna, i zarazem zamyka relatywnie krótki okres niezwykle dynamicznego rozwoju filozofii niemieckiej, zaczynający się od kantowskiego "przewrotu kopernikańskiego". Oryginalność stanowiska Hegla polega zwłaszcza na przerzucaniu pomostów między sferami, które zazwyczaj traktowane były rozłącznie. Myślenie i byt, świadomość i samowiedza, teoria i praktyka, prawda i fałsz - to tylko niektóre przeciwieństwa, które w jego filozofii się łączą. Zaś sama filozofia wtopiona jest w sposób organiczny w historię filozofii, ta zaś - w historię powszechną. I to właśnie stanowi specyficzny charakter tego dzieła. Hegel przedstawia w nim własne stanowisko filozoficzne, a zarazem jego "historyczną dedukcję", czyli szczególnego rodzaju historię filozofii i historię w ogóle, ponieważ konkretna filozofia wyraża zawsze jakąś postać świata. W samym tytule dzieła łączą się dwa przeciwieństwa - "duch", który jest najwyższą prawdą, i jego różne od prawdy przejawy, formy zjawiskowe, czyli "fenomeny". W koncepcji fenomenologii jako opisu różnych przejawów ducha w ich koniecznym następowaniu po sobie zawiera się idea istotnego związku między prawdą a fałszem. Droga do prawdy prowadzi przez błędy i nawet gdy prawda absolutna już się w świecie pojawiła, nie można jej poznać w inny sposób niż przez przejście w myśli całej tej drogi - drogi stopniowego uwalniania się od tego, co nie jest prawdą, lecz pozorem. W ostatecznym rezultacie, w wiedzy absolutnej, cała ta droga jest zawarta jako "zniesiona" - jej po-szczególne etapy są zanegowane o tyle, o ile pojmuje się je jako wyraz całej prawdy, ale zachowane jako "logiczne momenty" całości. Prawdą, absolutem jest duch. Ten Heglowski punkt widzenia nasuwał zawsze pytania o stosunek między absolutem a jednostką ludzką, absolutem a Bogiem, filozofią a religią. Historycy filozofii odpowiadali na te pytania na wszelkie możliwe sposoby. Nie ulega jednak wątpliwości, że absolut realizuje się dzięki historii, że historia dokonuje się dzięki aktywności jednostkowych podmiotów i że realizacją absolutu jest wiedza absolutna, mająca formę filozoficzną, pojęciową, w której forma religijna ulega zniesieniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej. Wielcy Filozofowie ; 18)
Tytuł oryginału: "Die Phänomenologie des Geistes".
Fenomenologia ducha Hegla jest jednym z najsłynniejszych dzieł w całej europejskiej historii filozofii. Jest to dzieło zdumiewające swą oryginalnością. Hegel wychodzi w nim wielorako poza koleiny, którymi posuwała się do tej pory myśl filozoficzna, i zarazem zamyka relatywnie krótki okres niezwykle dynamicznego rozwoju filozofii niemieckiej, zaczynający się od kantowskiego "przewrotu kopernikańskiego". Oryginalność stanowiska Hegla polega zwłaszcza na przerzucaniu pomostów między sferami, które zazwyczaj traktowane były rozłącznie. Myślenie i byt, świadomość i samowiedza, teoria i praktyka, prawda i fałsz - to tylko niektóre przeciwieństwa, które w jego filozofii się łączą. Zaś sama filozofia wtopiona jest w sposób organiczny w historię filozofii, ta zaś - w historię powszechną. I to właśnie stanowi specyficzny charakter tego dzieła. Hegel przedstawia w nim własne stanowisko filozoficzne, a zarazem jego "historyczną dedukcję", czyli szczególnego rodzaju historię filozofii i historię w ogóle, ponieważ konkretna filozofia wyraża zawsze jakąś postać świata. W samym tytule dzieła łączą się dwa przeciwieństwa - "duch", który jest najwyższą prawdą, i jego różne od prawdy przejawy, formy zjawiskowe, czyli "fenomeny". W koncepcji fenomenologii jako opisu różnych przejawów ducha w ich koniecznym następowaniu po sobie zawiera się idea istotnego związku między prawdą a fałszem. Droga do prawdy prowadzi przez błędy i nawet gdy prawda absolutna już się w świecie pojawiła, nie można jej poznać w inny sposób niż przez przejście w myśli całej tej drogi - drogi stopniowego uwalniania się od tego, co nie jest prawdą, lecz pozorem. W ostatecznym rezultacie, w wiedzy absolutnej, cała ta droga jest zawarta jako "zniesiona" - jej po-szczególne etapy są zanegowane o tyle, o ile pojmuje się je jako wyraz całej prawdy, ale zachowane jako "logiczne momenty" całości. Prawdą, absolutem jest duch. Ten Heglowski punkt widzenia nasuwał zawsze pytania o stosunek między absolutem a jednostką ludzką, absolutem a Bogiem, filozofią a religią. Historycy filozofii odpowiadali na te pytania na wszelkie możliwe sposoby. Nie ulega jednak wątpliwości, że absolut realizuje się dzięki historii, że historia dokonuje się dzięki aktywności jednostkowych podmiotów i że realizacją absolutu jest wiedza absolutna, mająca formę filozoficzną, pojęciową, w której forma religijna ulega zniesieniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej