Rozwój gospodarczy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księbozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Ośrodek IGiP
(4)
Czytelnia Dorośli
(1)
Autor
Bąba Wojciech (1979- )
(1)
Cymbranowicz Katarzyna
(1)
Dziadkiewicz Anna
(1)
Fila Joanna
(1)
Filipiak-Dylewska Beata
(1)
Hartenberger-Liszek Joanna
(1)
Krupska Joanna (ekonomia)
(1)
Miłosz Agnieszka (ekonomia)
(1)
Pajer Kamil
(1)
Tendera-Właszczuk Helena
(1)
Walczyna Borys
(1)
Żaba Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Temat
Powieść obyczajowa
(3474)
Powieść polska
(2668)
Powieść amerykańska
(2535)
Kobieta
(1876)
Powieść społeczno-obyczajowa
(1393)
Rozwój gospodarczy
(-)
Powieść angielska
(1227)
Literatura dziecięca polska
(1119)
Literatura piękna dla dzieci do 8 l.
(1114)
Literatura piękna dla młodzieży 11-14 l.
(1098)
Rodzina
(1004)
Poezja polska
(997)
Literatura polska
(949)
Literatura piękna dla dzieci 9-10 l.
(925)
Miłość
(924)
Powieść sensacyjna
(903)
Tajemnica
(864)
Przyjaźń
(857)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(680)
Opowiadanie polskie
(654)
Literatura młodzieżowa polska
(553)
Historia
(550)
Relacje międzyludzkie
(537)
II wojna światowa (1939-1945)
(532)
Powieść historyczna
(520)
Zwierzęta
(493)
Dziecko
(474)
Pamiętniki polskie
(466)
Zabójstwo
(462)
Śledztwo i dochodzenie
(459)
Powieść kryminalna
(454)
Powieść młodzieżowa polska
(452)
Powieść francuska
(450)
Powieść psychologiczna
(433)
Język polski
(421)
Opowiadanie dziecięce polskie
(406)
Rodzeństwo
(400)
Literatura
(399)
Sekrety rodzinne
(387)
Policjanci
(385)
Powieść niemiecka
(372)
Małżeństwo
(366)
Wojna 1939-1945 r.
(365)
Nastolatki
(360)
Magia
(359)
Powieść fantastyczna
(359)
Publicystyka polska
(346)
Żydzi
(346)
Dziewczęta
(338)
Relacja romantyczna
(336)
Filozofia
(324)
Wojsko
(310)
Pisarze polscy
(308)
Powieść rosyjska
(308)
Trudne sytuacje życiowe
(307)
Uczucia
(302)
Dzieci
(299)
Wychowanie
(292)
Osoby zaginione
(286)
Przedsiębiorstwo
(284)
Życie codzienne
(283)
Literatura piękna dla dzieci do lat 8
(270)
Dramat polski
(264)
Kultura
(263)
Boże Narodzenie
(261)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(258)
Wychowanie w rodzinie
(256)
Przestępczość zorganizowana
(250)
Książka mówiona
(248)
Sport
(241)
Wybory życiowe
(240)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(236)
Matki i córki
(228)
Psychologia
(224)
Budownictwo
(223)
Młodzież
(223)
Polacy za granicą
(222)
Pedagogika
(221)
Powieść grozy
(219)
Literatura piękna dla młodzieży 15-16 l.
(217)
Powieść biograficzna
(216)
Inwestycje
(215)
Powieść wojenna
(213)
Zarządzanie
(212)
Dziennikarze
(207)
Powieść przygodowa dla młodzieży
(206)
Sztuka
(206)
Poezja dziecięca polska
(203)
Władcy
(203)
Uprowadzenie
(202)
Nauczanie
(200)
Powieść fantastyczna dla młodzieży
(199)
Zemsta
(193)
Literatura dziecięca amerykańska
(185)
Poszukiwania zaginionych
(181)
Powieść młodzieżowa angielska
(181)
Uczniowie
(181)
Podróże
(179)
Duchowieństwo katolickie
(176)
Polityka
(176)
Powieść dziecięca polska
(173)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Design management staje się pożądanym tematem wielu szkoleń i kursów. Występuje w stałym programie studiów najlepszych uczelni biznesu na świecie. W związku z tym można zatem postulować, że w warunkach gospodarki XXI wieku, nazywanej globalną, proces design management prowadzący do tworzenia dodatkowej wartości dla przedsiębiorstwa i klienta stanowi cenne narzędzie dla rozwoju organizacji. Pomimo jednak istotnego znaczenia dotychczas nie zostały przeprowadzone badania eksplanacyjne dotyczące skali wykorzystywania design management w praktyce działania przedsiębiorstw w Polsce. Brakuje opracowań naukowych, raportów z badań czy też dobrych praktyk pokazujących polskie dokonania na tym polu. Także przytaczana w literaturze przedmiotu wiedza na temat zmian organizacyjnych zachodzących w wyniku identyfikacji szans, zmiany procesów organizacyjnych i kultury organizacyjnej jest niewystarczająca. To przede wszystkim skutek innego rozumienia roli designu w ubiegłym stuleciu: design skupiał się wówczas na finalnych rezultatach działalności przedsiębiorstw: produktach materialnych, architekturze i sztuce Obecnie obszar designu uległ transformacji i obejmuje projektowanie rozumiane jako proces prowadzący do zmiany w postaci między innymi kreowania doświadczeń nabywców, budowania nowych emocji, wprowadzenia zrównoważonych działań wewnątrz przedsiębiorstwa i tworzenia trwałych, opartych na wartościach interakcji z rynkiem. Zdaniem autorki, design management należy postrzegać więc jako holistyczny proces zarządczy obejmujący wszystkie poziomy dojrzałości designu, tj. nadawanie formy (styling), procesy doskonalenia organizacji oraz element strategii umożliwiający rozwój i utrzymanie efektywnego środowiska biznesowego, w którym organizacja może osiągnąć swoje cele strategiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ośrodek IGiP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ośrodek IGiP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie skierowane na tworzenie nowej wartości stanowi podstawę całościowego, zintegrowanego systemu zarządzania wartością przedsiębiorstwa. W obecnych uwarunkowaniach rynkowych, niejako na tle działalności operacyjnej, rośnie znaczenie niepowtarzalnych przedsięwzięć zwanych projektami. Rozwój przedsiębiorstwa dokonuje się bowiem poprzez realizacje określonych przedsięwzięć rozwojowych. Decyzje związane z realizacją przedsięwzięć wymagają teraźniejszego wydatkowania środków pieniężnych w celu nabycia aktywów o okresie użyteczności dłuższym niż rok, które mają być źródłem wpływów w przyszłości. Osiągnięte rezultaty przedsięwzięcia wpływają na wyniki finansowe przedsiębiorstwa w okresie wielu lat. Dobra decyzja to taka, która zwiększa wartość rynkową kapitału własnego przedsiębiorstwa, a zatem kreuje wartość dodatkową dla akcjonariuszy. Podstawowym celem finansowania przedsięwzięć przedsiębiorstw jest pozyskanie odpowiednich środków, które posłużą do maksymalizacji korzyści z działalności, a głównie do powiększenia się ich wartości. Jednym z podstawowych wyzwań przedsiębiorstwa jest jego funkcjonowanie w zmieniającej się dynamicznie gospodarce rynkowej. Funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstwa są nieodłącznie związane z jakością podejmowanych decyzji. Zmienność otoczenia oraz wysoce konkurencyjny rynek wymuszają na zarządzających przedsiębiorstwem konieczność podejmowania decyzji racjonalnych, a więc ukierunkowanych jednocześnie na działania przedsiębiorcze i innowacyjne. Podejmowane w ramach działalności gospodarczej decyzje obarczone są ryzykiem i przesądzają o przyszłości przedsiębiorstwa. Wybory te mają często charakter strategiczny, wymagają informacji, wiedzy a nader wszystko warunkują sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem. Działania te ukierunkowane powinny być na kreowanie wartości. () Stanowią one bowiem kompleksowe podejście do zarządzania oparte na zasadzie, że menedżerowie na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej, zarządzając zasobami przedsiębiorstwa, muszą mieć na uwadze nadrzędny cel, jakim jest zwiększanie wartości rynkowej firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ośrodek IGiP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest analizie piętnastoletniego okresu członkostwa Polski w Unii Europejskiej oraz ocenie wpływu tegoż członkostwa na społeczno-gospodarczy krajobraz naszego kraju. Przedstawiona w książce analiza i ocena koncentruje się na trzech obszarach. Pierwszy z nich to poziom rozwoju społeczno-gospodarczego, który potraktowany został wielowymiarowo, jako kwestia zależna od szeregu czynników szczegółowych (stan gospodarki, poziom wykształcenia, zagrożenie ubóstwem, itd.). Drugi obszar badawczy dotyczy kwestii międzynarodowej konkurencyjności polskiej gospodarki, zwłaszcza w porównaniu do grupy pozostałych tzw. nowych państw członkowskich UE z regionu Europy Środkowej i Południowej. Ostatni obszar badawczy pracy obejmuje problem poakcesyjnych migracji Polaków, realizowanych w ramach swobody przepływu pracowników na Jednolitym Rynku Europejskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ośrodek IGiP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej