Wsparcie edukacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księbozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia Dorośli
(2)
Autor
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Powieść obyczajowa
(3474)
Powieść polska
(2668)
Powieść amerykańska
(2533)
Kobieta
(1876)
Powieść społeczno-obyczajowa
(1393)
Wsparcie edukacyjne
(-)
Powieść angielska
(1227)
Literatura dziecięca polska
(1119)
Literatura piękna dla dzieci do 8 l.
(1114)
Literatura piękna dla młodzieży 11-14 l.
(1098)
Rodzina
(1005)
Poezja polska
(997)
Literatura polska
(949)
Literatura piękna dla dzieci 9-10 l.
(925)
Miłość
(924)
Powieść sensacyjna
(903)
Tajemnica
(864)
Przyjaźń
(858)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(680)
Opowiadanie polskie
(654)
Literatura młodzieżowa polska
(553)
Historia
(551)
Relacje międzyludzkie
(537)
II wojna światowa (1939-1945)
(532)
Powieść historyczna
(520)
Zwierzęta
(493)
Dziecko
(474)
Pamiętniki polskie
(466)
Zabójstwo
(463)
Śledztwo i dochodzenie
(459)
Powieść kryminalna
(452)
Powieść młodzieżowa polska
(452)
Powieść francuska
(450)
Powieść psychologiczna
(433)
Język polski
(421)
Opowiadanie dziecięce polskie
(406)
Rodzeństwo
(400)
Literatura
(399)
Sekrety rodzinne
(387)
Policjanci
(386)
Powieść niemiecka
(372)
Małżeństwo
(366)
Wojna 1939-1945 r.
(365)
Nastolatki
(360)
Magia
(359)
Powieść fantastyczna
(359)
Publicystyka polska
(346)
Żydzi
(346)
Dziewczęta
(338)
Relacja romantyczna
(336)
Filozofia
(324)
Wojsko
(310)
Pisarze polscy
(308)
Powieść rosyjska
(308)
Trudne sytuacje życiowe
(307)
Uczucia
(302)
Dzieci
(300)
Wychowanie
(292)
Osoby zaginione
(286)
Przedsiębiorstwo
(284)
Życie codzienne
(283)
Literatura piękna dla dzieci do lat 8
(270)
Dramat polski
(264)
Kultura
(263)
Boże Narodzenie
(261)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(258)
Wychowanie w rodzinie
(257)
Przestępczość zorganizowana
(250)
Książka mówiona
(248)
Sport
(241)
Wybory życiowe
(240)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(236)
Matki i córki
(228)
Młodzież
(224)
Psychologia
(224)
Budownictwo
(223)
Polacy za granicą
(222)
Pedagogika
(221)
Powieść grozy
(219)
Literatura piękna dla młodzieży 15-16 l.
(217)
Powieść biograficzna
(216)
Inwestycje
(215)
Powieść wojenna
(213)
Zarządzanie
(212)
Dziennikarze
(207)
Powieść przygodowa dla młodzieży
(206)
Sztuka
(206)
Poezja dziecięca polska
(203)
Władcy
(203)
Uprowadzenie
(202)
Nauczanie
(200)
Powieść fantastyczna dla młodzieży
(199)
Zemsta
(194)
Literatura dziecięca amerykańska
(185)
Poszukiwania zaginionych
(181)
Powieść młodzieżowa angielska
(181)
Uczniowie
(181)
Podróże
(179)
Duchowieństwo katolickie
(176)
Polityka
(176)
Powieść dziecięca polska
(173)
Gatunek
Kompendia i repetytoria
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowe.
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój. Autorzy książki żywią nadzieję, że publikacja zainspiruje Czytelników do nowych poszukiwań, udzieli odpowiedzi na pytania, rozwiąże choćby małe dylematy diagnostyczne i terapeutyczne, a tym samym pokaże, jak dotrzeć do najbardziej zagmatwanych labiryntów funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej