Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księbozbioru
(241)
Forma i typ
Książki
(241)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(123)
dostępne
(97)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(106)
Oddział dziecięcy
(1)
Ośrodek IGiP
(3)
Filia F1
(4)
Filia Cychry
(2)
Filia Różańsko
(1)
Filia Dargomyśl
(4)
Filia Warnice
(1)
Czytelnia Dorośli
(114)
Czytelnia Dziecięca
(12)
Autor
Śliwerski Bogusław
(10)
Dymara Bronisława
(9)
Łobocki Mieczysław
(7)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Murzyn Andrzej
(4)
Skałbania Barbara
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Węglińska Maria
(4)
Czelakowska Danuta
(3)
Puślecki Władysław
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Śliwerski Wojciech
(3)
Żurakowski Bogusław
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Dauber Heinrich (1944- )
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Dzionek Elżbieta
(2)
Franczyk Anna
(2)
Fuks Agata
(2)
Jakubowski Witold
(2)
Jaworska Anetta
(2)
KURNICKA Anna
(2)
Klinik Anna
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Marnik Janusz
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Michałowski Stanisław Czesław
(2)
Nalaskowski Stanisław
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ostrowska Urszula
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Schoenebeck Hubertus von
(2)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Szkudlarek Tomasz
(2)
Łaba Agnieszka
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
ADAMEK Irena
(1)
Adamek Irena
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Biernacka Iwona
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Bińczycka Jadwiga
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Blusz Krzysztof
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Bula Danuta
(1)
Błasiak Władysław
(1)
CZELAKOWSKA Danuta
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Chybicka Anna
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Citko Katarzyna
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Czeredrecka Barbara
(1)
Dawid Dorota
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Drożdż Mariusz (pedagog)
(1)
Dubas Elżbieta (1957- )
(1)
Dudak Anna
(1)
Dudek Jolanta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dyrda Beata
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dzierżanowski Jerzy
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Filip Jan
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzic Zenon
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gawor Agnieszka
(1)
Gmosińska Małgorzat
(1)
Gmosińska Małgorzata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głębocka Alicja
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hamer Magdalena
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(143)
1990 - 1999
(44)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(241)
Język
polski
(239)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Szkoły wyższe
(3)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
6-8 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Wychowanie
(31)
Pedagogika
(28)
Dziecko
(21)
Nauczanie
(16)
Nauczanie początkowe
(13)
Rodzina
(8)
Szkolnictwo
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Język polski
(6)
Literatura dziecięca polska
(6)
Młodzież szkolna
(6)
Nauczyciele
(6)
Gry i zabawy
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychologia
(5)
Twórczość
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Oświata
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Socjologia
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Czytanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kobieta
(3)
Kształcenie
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Młodzież
(3)
Psychoterapia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Socjalizacja
(3)
Starość
(3)
Uczniowie
(3)
Wartość
(3)
Więźniowie
(3)
Wydawnictwa świetlicowe
(3)
Antypedagogika
(2)
Aspiracje
(2)
Autyzm
(2)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Innowacje
(2)
Inowacje
(2)
Jakość życia
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Leczenie
(2)
Literatura
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura piękna dla dzieci do 8 l.
(2)
Ludzie starzy
(2)
Motywacja
(2)
Mowa
(2)
Mężczyzna
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Obrzędy
(2)
Obyczaje
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Osobowość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Poezja polska
(2)
Postmodernizm
(2)
Poznanie
(2)
Prace dyplomowe
(2)
Prawo
(2)
Rehabilitacja
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie plastyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zachowanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Aksjologia
(1)
Temat: dzieło
Brzezina
(1)
Panny z Wilka
(1)
Temat: czas
1989-
(19)
1901-
(14)
2001-
(9)
1801-
(5)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Belgia
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Podręczniki
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Encyklopedie
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wiersze
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(7)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Filozofia i etyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
241 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowe.
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój. Autorzy książki żywią nadzieję, że publikacja zainspiruje Czytelników do nowych poszukiwań, udzieli odpowiedzi na pytania, rozwiąże choćby małe dylematy diagnostyczne i terapeutyczne, a tym samym pokaże, jak dotrzeć do najbardziej zagmatwanych labiryntów funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Danuta Czelakowska. - Wydanie VI. - Kraków : Impuls, 2019. - 329 stron : ilustracje ; 24 cm.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami. Celowi temu służą między innymi rozdziały poświęcone ćwiczeniom gramatycznym i ortograficznym, rozwijaniu aktywności twórczej, zabawom dramatycznym i dydaktycznym. Książka ta umożliwia również zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami dydaktycznymi i naukowymi tej dyscypliny pedagogicznej. Istotną jej cechą jest możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności pedagogicznych nauczycieli oraz inspirowanie ich do doskonalenia swego warsztatu zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leksykon resocjalizacji / Anetta Jaworska. - Kraków : Impuls, 2012. - 417 s. ; 24 cm.
Płatne ze środków finansowych Biblioteki Narodowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Brak informacji o dostępności: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 T.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem tego opracowania, które ma charakter przeglądowy, jest zobrazowanie najważniejszych tendencji związanych ze starzeniem się i starością osób z niepełnosprawnością intelektualną, uporządkowanie zgromadzonej dotychczas wiedzy i wskazanie na obszary wymagające pogłębiania. W poszczególnych rozdziałach książki odniesiono się do różnych aspektów starzenia się i starości; za zasadne przyjęto oddzielne omówienie aspektu biologicznego oraz psychospołecznego. W rozdziale pierwszym opisano kwestie dotyczące długości życia przedstawicieli populacji niepełnosprawnych intelektualnie oraz jej determinanty, jak również wybrane, najczęściej obserwowane w starszym wieku, problemy zdrowotne występujące w sferze fizycznej (m.in. cukrzyca, zaburzenia układu krążenia, nowotwory) i psychicznej (np. demencja). Odniesiono się do zmian zachodzących w sprawnościach poznawczych, osobowości i temperamencie jednostek z niepełnosprawnością intelektualną. Przeanalizowano zachowania zdrowotne oraz ich środowiskowe i osobiste uwarunkowania. Podkreślono problem wielorakiej dyskryminacji w dostępie do opieki zdrowotnej. W rozdziale drugim przedstawiono problematykę doświadczania starzenia się i starości, w tym postawy osób niepełnosprawnych intelektualnie wobec tej fazy życia obserwowanej u innych oraz przeżywanej, potrzeby psychospołeczne osób starszych ze wskazaniem na uwarunkowania ich zaspokajania, pozytywne tendencje obrazujące swoisty rozkwit (wzrost) u osób niepełnosprawnych intelektualnie osiągających wiek starszy. Podkreślono rolę życiowych doświadczeń w budowaniu tożsamości oraz zachowaniu integralności osobowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W monografii zostały ukazane środowiska (rodzina, grupa rówieśnicza i szkoła), w których dziecko zdobywa wiedzę o różnych wartościach, dzięki czemu ubogaca własną osobowość. Przedstawiono najważniejsze zadania opiekunów: udzielanie wsparcia podopiecznemu, stwarzanie warunków rozwoju psychicznego, poznawczego, fizycznego, emocjonalnego i duchowego, kształtowanie zainteresowań, pasji, uczenie kreatywnego myślenia, wzmacnianie poczucia godności własnej wychowanka, ukazywanie możliwości wyborów, tego co jest ważne i cenne. Zaprezentowano niektóre możliwości współdziałania podmiotów w edukacji aksjologicznej, dobrych działań, interesujących doświadczeń. Cel i uzasadnienie podjętego tematu Celem publikacji jest ukazanie niektórych aspektów edukacji aksjologicznej dziecka w środowiskach wychowawczych. Podjęty temat jest ważny z perspektywy społecznej. W okresie intensywnych przemian obyczajowych, technologicznych, kulturalnych oraz politycznych, stanowiących kontekst funkcjonowania oświaty, potrzebna jest dyskusja na temat norm i reguł postępowania, które można przekazywać kolejnym pokoleniom. Młody człowiek powinien nauczyć się spostrzegania tego, co się wokół niego dzieje, umieć dostosować się do zmiennych warunków egzystencji. Warto również kultywować dobre obyczaje i kształtować postawy szacunku wobec innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czym jest niepełnosprawność? Jak jest rozumiana i postrzegana? Jakie znaczenia ją definiują i jakie wartości są z nimi związane? Co oznacza bycie niepełnosprawnym? Kto może zabierać głos na temat niepełnosprawności, kiedy i w jakim kontekście? Kto/co decyduje o tym, jakie treści/znaczenia/definicje stanowią odpowiedzi na te pytania? Kto/co decyduje o tym, jaka wiedza na temat niepełnosprawności jest prawomocna i jakie praktyczne działania oraz społecznie dostępne wzory funkcjonowania są realizowane? Co możemy powiedzieć o niepełnosprawności, próbując szukać odpowiedzi na tak postawione pytania, które pobudzają do przemyślenia i prze-pisania na nowo porządku społecznego, a także uczestnictwa w życiu społecznym i kulturze osób postrzeganych jako niepełnosprawne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Menele : subkultura o tożsamości dewiacyjnej / Natalia Słowiak. - Kraków : Impuls, 2009. - 154 s. : il. kolor., tab., wykr. ; 24 cm.
Książka zakupiona ze środków finansowych Starostwa Powiatowego w Myśliborzu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Andrzejki / Wojciech Śliwerski. - wyd. 6. - Kraków : Impuls, 2008. - 40 s. : il. ; 20 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia F1
Brak informacji o dostępności: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo. Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze. Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ośrodek IGiP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodycy - Nauczycielom)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej