Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księbozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia Dorośli
(5)
Autor
Kwieciński Zbigniew
(2)
Śliwierski Bogusław
(2)
Brzezińska Anna
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dorośli
(8140)
Dzieci
(4363)
6-8 lat
(2717)
0-5 lat
(2116)
9-13 lat
(2013)
Pedagodzy
(8)
18+
(1624)
Młodzież
(1406)
14-17 lat
(849)
Szkoły wyższe
(149)
Szkoły podstawowe
(118)
Szkoły średnie
(85)
Rodzice
(79)
Prawnicy
(52)
Szkoły ponadgimnazjalne
(48)
Przedszkola
(40)
Urzędnicy
(36)
Radcy prawni
(32)
Gimnazja
(31)
Grupa wiekowa Dorośli
(31)
Adwokaci
(30)
Pracownicy naukowi
(26)
Studenci
(26)
Sędziowie
(25)
Przedsiębiorcy
(24)
Menedżerowie
(22)
Doradcy podatkowi
(19)
Logopedzi
(18)
Pracownicy samorządowi
(18)
Uczniowie szkół średnich
(18)
Nauczyciele
(17)
Psycholodzy
(16)
Księgowi
(15)
Specjaliści ds. kadr
(15)
Aplikanci
(14)
Nauczyciele przedszkoli
(13)
Pracodawcy
(13)
Szkoły zawodowe
(13)
Ekonomiści
(11)
Dziewczęta
(9)
Informatycy
(9)
Licea
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Klasa 1.
(8)
Klasa 8.
(8)
Lekarze
(8)
Technikum
(8)
Klasa 2.
(7)
Klasa 3.
(7)
Klasa 4.
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Notariusze
(7)
Uczniowie szkół podstawowych
(7)
Dorosli
(6)
Grupa wiekowa Dzieci
(6)
Pracownicy socjalni
(6)
Grupa wiekowa Młodzież
(5)
Inspektorzy ochrony danych
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(5)
Prokuratorzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Wychowawcy małych dzieci
(5)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
Mediatorzy
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Policjanci
(4)
Politycy
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Socjolodzy
(4)
A2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Administracja publiczna
(3)
Administracja samorządowa
(3)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(3)
Dyrektorzy HR
(3)
Dziennikarze
(3)
Fizykoterapeuci
(3)
Grupa wiekowa
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Inwestorzy indywidualni
(3)
Klasa 4
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8
(3)
Kobiety
(3)
Komornicy sądowi
(3)
Literatura amerykańska
(3)
Poziom zaawansowany
(3)
Specjaliści ds. marketingu
(3)
Technika
(3)
0-5
(2)
6-8 lat
(2)
6-9 lat
(2)
9-13
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Analitycy rynku
(2)
Architekci
(2)
Bankierzy
(2)
Bibliografowie
(2)
Temat
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika
(2)
Wychowanie
(2)
Autyzm
(1)
Człowiek
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Jakość życia
(1)
Leczenie muzyką
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie osób niewidomych i niedowidzących
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Strategie badawcze
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Tyflopsychologia
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia widzenia
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Wyd.2., Wydanie trzecie - Warszawa : "Scholar", 2005, 2010. - 296,[2] stron : tablice, wykresy ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; t. 3)
Anna Brzezińska w swej monografii proponuje spojrzenie na rozwój psychiczny człowieka w związku z jego społeczno-kulturowymi uwarunkowaniami. Wprowadza w podstawowe pojęcia, konieczne do opisu i wyjaśniania zmienności zachowania człowieka w kolejnych fazach jego życia. Charakteryzuje modele ujmowania zmiany rozwojowej, ich rodowód filozoficzny oraz konsekwencje dla badań i praktyki psychologicznej. Ukazuje różnorodność teorii wyjaśniających uwarunkowania ludzkiego rozwoju i rolę kontekstu biologicznego oraz społecznego. Omawia podstawowe strategie badawcze i analizuje zadania rozwojowe okresu dzieciństwa, dorastania i dorosłości. Szczególną uwagę Autorka zwraca na problem kształtowania się tożsamości człowieka. Książka przeznaczona jest głównie dla psychologów, pedagogów, ale także dla socjologów i przedstawicieli innych nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka ? od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. ?Tyflopsychologia? to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną ? mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe, odświeżone graficznie i wzbogacone suplementem zawierającym doświadczenia rodziców polskich, wydanie znakomitego poradnika pedagogicznego. To książka ze wszech miar praktyczna, a nie teoretyczna. Autorki pokazują, jak w prosty i niezwykle skuteczny sposób opanować sztukę skutecznej komunikacji z dziećmi. Liczne przykłady i wskazówki wzięte z codziennych doświadczeń ułatwiają nie tylko rozwiązywanie najczęstszych problemów wychowawczych (np. stawianie granic, formułowanie oczekiwań), ale obrazują również metody budowania silnych więzi emocjonalnych między dorosłymi a dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem / Sara Knapik-Szweda. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 384 strony : wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Monografia dotyczy przede wszystkim dwóch obszarów – osób ze spektrum autyzmu podczas terapii muzycznej oraz muzykoterapii (jej sposobów oddziaływania, form pracy i jej znaczenia w procesie terapeutycznym osób ze spektrum autyzmu). Książka zawiera dość obszerny opis teoretyczny dotyczący autyzmu (przyczyny, teorie etiologiczne, kryteria diagnostyczne i objawy oraz muzykoterapia). Z kolei część badawcza opisuje sylwetkę ośmiorga wspaniałych i wyjątkowych dzieci. Przedstawia ich relację z muzyką i terapeutą. Bycie razem w doświadczeniach muzycznych, wielość wspólnie przeżytych sytuacji sprawiają, że książka przybiera formę wspólnej muzycznej podróży, opartej na budowaniu partnerstwa, komunikacji i rozumienia siebie nawzajem. Książka adresowana jest do badaczy, praktyków – pedagogów, psychologów, terapeutów, zajmujących się osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, muzykoterapeutów, arteterapeutów oraz rodziców czy opiekunów dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dorośli
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej